Sunday 4 July 2021

Scrapbook / generaties 2


Een andere hobby van mij is stamboomonderzoek.
Van mijn vaders kant kon ik heel ver terug in de tijd, die familie komt uit Leiden. Ik kon daar in het stadsarchief in de studiezaal heel veel zelf opzoeken.
Mijn moeder is Duitse van geboorte, dat was een stuk lastiger. Er zijn daar geen studiezalen waar je zelf mag zoeken in kaartenbakken. Ik heb uiteindelijk naar verschillende gemeentes een mail gestuurd, daar zijn ze voor mij op zoek gegaan (tegen betaling), en heb ik wat aktes per mail ontvangen.

Op de foto mijn overgrootmoeder: Anna Klara Landeck, geboren 06-04-1889 te Krefeld - overleden 31-10-1978 te Tönisvorst.
Zij trouwde met Johann Mathias Werner, geboren 18-02-1884 te St. Tönis - overleden 11-08-1974 te Tönisvorst.
In haar armen Hans, hij was op 2 maart jarig en is overleden in 1989, die gegevens zijn nog niet openbaar.
In het midden mijn oma Herta Klara geboren 25-07-1911 te Fisheln - overleden 04-05-1998 te Voorschoten.
Rechts Klara (tante Lä), zij was jarig op 10 april en is in 1988 overleden.

 
 



No comments:

Post a Comment